Οι διαφημίσεις παχαίνουν τα παιδιά!


Μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που παρακολουθούν διαφημίσεις τροφίμων είναι πιο πιθανό να επιλέξουν ή να ζητήσουν από τους γονείς τους τα διαφημιζόμενα τρόφιμα, σε σύγκριση με παιδιά που δεν τις παρακολουθούν, τονίζει ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Γρηγόρης Ρίσβας.

«Σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα, ο αριθμός των διαφημίσεων τροφίμων που είναι πλούσια σε λίπος και ζάχαρη, φαίνεται να σχετίζεται με τη συχνότητα εμφάνισης παιδικής παχυσαρκίας. Τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας είναι υψηλότερα στις νότιες χώρες της Ευρώπης σε σύγκριση με τις βόρειες, όπου η νομοθεσία σχετικά με τις διαφημίσεις είναι αυστηρότερη».

Μάλιστα, τα παιδιά που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση καταναλώνουν περισσότερα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λίπος και λιγότερα φρούτα και λαχανικά, κάτι που ισχύει και στην Ελλάδα, τονίζει ο κ. Ρίσβας.

Όπως λέει η κ. Χριστίνα Κετσετσόγλου, μητέρα τριών παιδιών, 2,5 και 9 ετών, «το πιο σημαντικό για μένα είναι ότι τα εισάγουν σε ένα λανθασμένο τρόπο διατροφής, τον οποίο ενδεχομένως να ακολουθήσουν σε όλη τους τη ζωή. Όταν είδα-ειδικά το μεσαίο παιδί μου-να παίρνει βάρος, προσπάθησα και μέχρι ενός σημείου τα κατάφερα, να μην τους δίνω αυτά που βλέπουν στην τηλεόραση. Ξέρω όμως ότι ελάχιστα μπορώ να πετύχω, γιατί γλυκίσματα και οτιδήποτε μπορεί να γίνει ελκυστικό στα παιδιά υπάρχει παντού. Όχι μόνο σε σούπερ μάρκετ και περίπτερα, αλλά και στα κυλικεία των σχολείων».

Τρεις αρχές

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, καθώς και η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια Τροφίμων (ΕFSΑ) έχουν αναγνωρίσει την επίδραση της υπερβολικής παρακολούθησης τηλεόρασης στη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών, αλλά και στην εμφάνιση παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας.

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδας, έχουν καταλήξει σε τρεις αρχές σχετικά με τη διαφήμιση στα τρόφιμα:

1. Οι διατροφικοί ισχυρισμοί των τροφίμων πρέπει να τυγχάνουν επιστημονικής τεκμηρίωσης.

2. Η διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά δεν πρέπει να υποβαθμίζει τη σημασία του φυσικού τρόπου διαβίωσης, ούτε να υπονομεύει το ρόλο του γονέα ή να παραπλανεί τα παιδιά.

3. Η διαφήμιση δεν πρέπει να προωθεί την υπερκατανάλωση προϊόντων που απευθύνονται σε παιδιά.

Παράλληλα, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Εταιρειών μη Αλκοολούχων Ποτών και Αναψυκτικών έχει θεσπίσει κανονισμό, ο οποίος προβλέπει τη μη στοχευμένη διαφήμιση των αναψυκτικών σε παιδιά κάτω των 12 ετών.

Με τον κανονισμό αυτό αποκλείονται διαφημίσεις αναψυκτικών σε παιδικά περιοδικά, σε αμιγώς παιδικές τηλεοπτικές ζώνες, καθώς και σε εκπομπές όπου ποσοστό άνω του 50% των τηλεθεατών είναι παιδιά.

Οι βιομηχανίες αναψυκτικών με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζουν και σέβονται το δικαίωμα των γονέων να επιλέγουν οι ίδιοι τα τρόφιμα που θέλουν να δώσουν στα παιδιά τους και σίγουρα αποτελεί ένα βήμα για την αντιμετώπιση του φαινομένου υπερκατανάλωσης τροφίμων και ποτών πλούσιων σε ζάχαρη από τα παιδιά.

Πηγή: govastileto.gr