Αφήστε τις "φωνές" και βρείτε τη λύση



Σύμφωνα με μία έρευνα από πανεπιστήμιο των Ηνωμένων Πολιτειών, το να φωνάζεις στο παιδί σου είναι εξίσου επιζήμιο και σκληρό με το να το χτυπήσεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έρχονται σε αντίθεση με ένα παλιό γνωμικό, που λέει πως «αν δεν φωνάξεις ποτέ στο παιδί σου, μάλλον δεν πέρασες αρκετό χρόνο μαζί του». Και ο γονιός στη μέση. Πρέπει ή δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τη «φωνή», για να συνετίσουμε τα μικρά μας;
Διαβάστε κάποια πράγματα, που δεν πρέπει να ξεχνάτε.

"ΡΑΨΤΕ ΤΟ!"
Μόλις ανακαλύψατε ότι το μικρό σας έχει «χάσει» τα ολοκαίνουργια παπούτσια, έχετε γυρίσει άνω-κάτω όλο το σπίτι και δεν μπορείτε να φανταστείτε πού μπορεί να τα έχει κρύψει. Ξεκινάτε τη φωνή, ότι είναι ανεύθυνο, δεν προσέχει τα πράγματά του κλπ. Πριν βάλετε εσείς τις φωνές, το παιδί γνωρίζει ότι τα έχει κάνει θάλασσα. Σταματήστε, λοιπόν και επαναλάβετε τη συζήτηση, όταν πια θα έχετε ηρεμήσει.

MH ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΟ «ΕΓΩ» ΑΝΤΙ ΤΟΥ «ΕΣΥ»
Είναι μια εκνευριστική κουβέντα. Είναι σαν να του κουνάτε με ύφος τα δάχτυλο. Μην ξεκινάτε την πρόταση με κατηγορία εναντίον του. Για παράδειγμα, η φράση «θα ήθελα να βρεις έναν τρόπο να μην ξεχνάς πού βάζεις τα πράγματά σου» είναι καλύτερη από το «δεν είναι δυνατόν να ξεχνάς πού είναι τα πράγματά σου». Βρείτε τη λύση από κοινού.

ΜΗΝ ΤΟ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΤΕ
Την ώρα, που έχετε τα τρελά νεύρα, σίγουρα θα έχετε πει κάποια κουβέντα, που αργότερα μετανιώσατε. Μάθετε από αυτές τις στιγμές και ποτέ μην προσβάλλετε τα παιδιά σας, ειδικά μπροστά σε τρίτους. Λέξεις, όπως «ηλίθιος», «βλάκας», ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ.

ΕΧΕΤΕ ΣΧΕΔΙΟ
Όσο και να προσπαθήσετε, δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρειαστεί ξανά να μαλώσετε το παιδί σας. Καλό θα ήταν να έχετε έτοιμο ένα σχέδιο για τις συνέπειες, που πρέπει να αντιμετωπίσει. Μπορείτε να του αφαιρέσετε ένα αγαπημένο παιχνίδι του, για κάποιες ώρες ή μέρες, για παράδειγμα.

ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΝΑ ΗΡΕΜΗΣΕΤΕ
Έκανε κάτι, που σας έχει εξοργίσει. Πριν του πείτε οτιδήποτε, απομακρυνθείτε, πάρτε βαθιές ανάσες (ΝΑΙ, βοηθά!) και επιστρέψτε όσο πιο ήρεμοι μπορείτε, για να το συζητήσετε.