Εναλλακτικές θεραπείες για παιδιά με… ανάγκες


Εκατομμύρια παιδιά σε όλον τον κόσμο γεννιούνται διαφορετικά. Δεκάδες ασθένειες, άλλες σοβαρές και άλλες λιγότερο σοβαρές, που σίγουρα –όμως- αλλάζουν τη ζωή ολόκληρης της οικογένειας. Ευτυχώς οι περισσότερες οικογένειες τα καταφέρνουν και προχωρούν και σε συνεργασία με τους γιατρούς ό,τι καλύτερο μπορούν για τα παιδιά τους. Υπάρχουν, όμως, και κάποιες εναλλακτικές θεραπείες.



Δραματοθεραπεία: χρησιμοποιεί στοιχεία από το θέατρο και τα δρώμενα, τους μύθους, τα παραμύθια, αλλά και από την ίδια τη ζωή. Είναι μια μορφή ομαδικής θεραπείας μέσω των τεχνών. Αποσκοπεί στην αυτογνωσία, στην προσωπική ανάπτυξη και στη θεραπεία. Στην περίπτωση των παιδιών εφαρμόζεται ως παιγνιοθεραπεία.

Πρόκειται για μία μέθοδο με τεχνικές, που διευκολύνουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τη μάθηση, την αυτεπίγνωση και την ανάπτυξη. Ενδείκνυται για εφήβους και παιδιά, μέσα ή έξω από το εκπαιδευτικό πλαίσιο, βοηθώντας τα ώστε να κάνουν καλύτερες επιλογές στη ζωή τους, να ωριμάσουν, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να αποδεχτούν τη διαφορετικότητά τους από τα υπόλοιπα παιδιά σαν κάτι το απόλυτα φυσιολογικό.


Ιπποθεραπία:
Η Αναπτυξιακή Θεραπευτική Ιππασία αποτελεί θεραπευτικό σύστημα αποκατάστασης ασθενών με κινητικά, αισθητηριακά, ψυχολογικά και μαθησιακά προβλήματα με θεραπευτικό μέσο το κινούμενο άλογο. Όταν το παιδί βρίσκεται πάνω στη ράχη του αλόγου, αφ'ενός δέχεται παθητικά την τρισδιάστατη κίνηση του ζώου στον χώρο και αφ'ετέρου πραγματοποιεί ενεργητικά ειδικές φυσικοθεραπευτικές ασκήσεις.

Έχουν παρατηρηθεί εντυπωσιακά αποτελέσματα σε παιδιά, άνω των δύο ετών, που πάσχουν από: μυϊκή ατροφία, μυϊκή δυστροφία, κακώσεις νωτιαίου μυελού, διαταραχές του λόγου, προβλήματα όρασης - τύφλωση, προβλήματα ακοής, σύνδρομο Down, αυτισμό, νοητική υστέρηση, προβλήματα συμπεριφοράς, υπερκινητικότητα, δυσλεξία, μαθησιακές δυσκολίες, ψυχικές διαταραχές.


Μουσικοθεραπεία:
Είναι μια μορφή δημιουργικής ψυχοθεραπείας μέσω τέχνης, κατά την οποία η προσοχή του θεραπευτή εστιάζεται στη δημιουργία και αξιολόγηση της εξελισσόμενης θεραπευτικής σχέσης με τη βοήθεια της μουσικής και των ήχων. Η σχέση αυτή δημιουργείται κυρίως μέσω του μουσικού αυτοσχεδιασμού ή της μουσικής ακρόασης, χωρίς βέβαια να αποκλείει την δυνατότητα λεκτικής επικοινωνίας.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, ο θεραπευτής και οι συμμετέχοντες είτε ακούγοντας μουσική, είτε χρησιμοποιώντας απλά μουσικά όργανα που δεν απαιτούν μουσική γνώση, δημιουργούν ένα μοναδικό μουσικό δρώμενο. Κατά τη μουσικοθεραπευτική διαδικασία, τα άτομα μπορούν να εκφράσουν και να επεξεργαστούν συναισθήματα μέσω της μουσικής, να διευρύνουν τις εμπειρίες και την αυτογνωσία τους, να βελτιώσουν την κοινωνικότητά τους και να αξιοποιήσουν την δημιουργικότητά τους.