Παιδί και δυσλεξία: αναγνωρίστε 10 συμπτώματα



Δυσλεξία σημαίνει εξαιρετική δυσκολία στην επεξεργασία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια δυσκολία στην ανάγνωση...

Μπορεί να υπάρχουν δυσκολίες στην παραγωγή ήχων, στο σχηματισμό προτάσεων, στην κατανόηση και επεξεργασία πληροφοριών, στο λεξιλόγιο. Κανείς δεν ξέρει πώς ορίζεται αυτή η διαταραχή, γι’ αυτό και για κάθε παιδί, που την έχει, χρειάζεται ατομική προσέγγιση.

 

Ποια είναι τα συμπτώματα της δυσλεξίας!


Εάν εντοπίσετε στο παιδί σας μερικά από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά τότε απευθυνθείτε σε ειδικό:

  •  Δυσκολεύεται στην γραφή και στην αντιγραφή;
  •  Διαβάζει συλλαβιστά, αργά και όταν διαβάσει χάνει την σειρά του;
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει τους όρους και τους κανόνες ενός παιχνιδιού;
  • Χρησιμοποιεί τόνους και σημεία στίξης;
  •  Οργανώνει τις δουλειές του;
  •  Αρνείται να πάει στο σχολείο;
  •  Μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια δραστηριότητα;
  •  Ζητά συχνά τη βοήθειά σας για να προχωρήσει στις μαθησιακές του υποχρεώσεις;
  •  Καθυστερεί η διαδικασία διαβάσματος;
  • Δηλώνει συνήθως ότι το διάβασμα είναι δύσκολο και ότι δεν τα καταφέρνει;

 

Πώς θα ξεπεράσει το παιδί το πρόβλημα της δυσλεξίας!


Το πρόγραμμα αντιμετώπισης για ένα παιδί με δυσλεξία θα μπορούσαμε να πούμε ότι κινείται σε 3 επίπεδα:

  • Την διδασκαλία της ανάγνωσης και της ορθογραφίας της γλώσσας και την ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας.
  •  Την αποκατάσταση των ικανοτήτων σύμφωνα με το γνωσιακό προφίλ.
  •  Την ενίσχυση της μειωμένης αίσθησης αυτοεκτίμησης και την γενικότερη ψυχολογική υποστήριξη του μαθητή.

 

Τι πρέπει να κάνετε, αν το παιδί σας έχει δυσλεξία!


Για να επιτύχει η αντιμετώπιση της δυσλεξίας απαιτείται (γενικές πληροφορίες):

  • Εξειδικευμένος εκπαιδευτικός.
  • Ειδική μέθοδος διδασκαλίας της ανάγνωσης και της γραφής , διαφορετική από αυτήν που ακολουθείται για τους μη δυσλεξικούς μαθητές.
  • Οργανωμένο και αυστηρά δομημένο πρόγραμμα διδασκαλίας.
  • Πλούσιο και ελκυστικό υλικό που θα πρέπει να ανανεώνεται συνεχώς.
  • Ποικιλία δραστηριοτήτων, ασκήσεων, παιχνιδιών και συμμετοχή όλων των αισθήσεων.
  • Διασκεδαστικό και ευχάριστο μάθημα.
  • Εξασφάλιση επιτυχίας μιας ενότητας προτού προχωρήσει στην επόμενη.
  • Εξατομικευμένο πρόγραμμα θεραπείας.
  • Συνεργασία με τους γονείς και παρότρυνση ασκήσεων για το σπίτι.
  • Μικρές ενότητες διδασκαλίας.
  • Τόνωση συναισθήματος, κίνητρα και σεβασμός προς το άτομο.
  • Ανάπτυξη τεχνικών οργάνωσης ώστε να μελετά ευκολότερα ο μαθητής.

 

Ένα δυσλεξικό άτομο δεν προοδεύει με...

  • Το πέρασμα του χρόνου.
  • Με συνεχείς επαναλήψεις. (π.χ. γράψε 20 φορές την λέξη σπίτι)
  • Με αυστηρότητα και τιμωρίες.
  • Με κατηγορίες και ευθύνες.
  • Μόνο με πολλή αγάπη και κατανόηση.
  • Μόνο με ψυχολογική υποστήριξη.


Αν υποψιάζεστε ότι το παιδί σας έχει δυσλεξία, να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό. Θα πρέπει να γνωρίζετε βέβαια ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για μαθησιακή δυσκολία ή δυσλεξία, πριν το παιδί πάει σχολείο (δηλαδή πριν τα 6- 6,5 του χρόνια) και έρθει αντιμέτωπο με τη μαθησιακή διαδικασία.


Πηγή: www.ediva.gr